تصادف زنجیره‌ای در جاده شیروان به فاروج ۳ مصدوم بر جا گذاشت (۶ شهریور ۱۴۰۴) آیا بابک زنجانی به پلیس فتا احضار شد؟ (۶ شهریور ۱۴۰۴) واکنش پلیس راهور به صدور گواهینامه موتور سیکلت برای بانوان؛ اقداماتی در حال انجام است +فیلم ویدئو | توقیف گواهینامه ۲۰ هزار راننده متخلف از ابتدای شهریور ۱۴۰۴ اعلام زمان نتایج نهایی آزمون دستیاری پزشکی ۱۴۰۴+ زمان ثبت نام ویژگی‌های یک شهر دوستدار کودک چیست | شهری که می‌خواهد صدای کودکان را بشنود ویدئو | دستگیری سارق سنگ قبر یک هنرمند از قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تهران بهره‌برداری از هفت طرح بهداشتی در مشهد همزمان با هفته دولت فرآیند اعلام حضور داوطلبان در ارزیابی استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۴ آغاز شد گلایه دانشجویان دانشگاه آزاد به پرداخت شهریه زودهنگام و محدودیت انتخاب واحد ماجرای قتل وحشتناک مدیر ساختمان و همسرش توسط مرد همسایه جزئیات ساعات کاری کارمندان دولت پس از ۱۵ شهریور ۱۴۰۴ + فیلم روند افزایش ظرفیت دانشجوی پزشکی باید متوقف شود جلوگیری از سقط بیش از ۱۰ هزار جنین در کشور با اجرایی شدن طرح نفس افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب‌های درسی مردود است دو مکمل غذایی که پیری پوست را تسریع می‌کنند یک جاده غیرمجاز به درازای ۸ کیلومتری در جنگل‌های گیلان کشف شد بیماران فشار خون بالا چه چیز‌هایی را نباید در وعده‌های غذایی خود مصرف کنند؟ استرداد متهم کلاهبرداری ۵۰ هزار دلاری به کشور اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۳ بیمار زندگی دوباره بخشید (۶ شهریور ۱۴۰۴) آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون قضاوت سال ۱۴۰۴، فردا، ۷ شهریورماه، است زمان اعلام نتایج آزمون دستیاری مشخص شد پاسخ گویی آبفا به سؤالات ریزودرشت مردم مشهد نیم‌روزی با شهروندان در امور مشترکان آب مناطق ۲  و ۴  مشهد | گلایه‌هایی برای گرانی آب ناترازی افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان علوم پزشکی و تعداد خوابگاه‌های دانشجویی نگاهی به مشاوره های پیش از طلاق و اثرگذاری شان در سازش زوجین در خراسان رضوی | نجات خانواده از «تصمیم» تا «مسیر» به این دلایل روی کاناپه نخوابید جدیدترین اعترافات زوج سارق: زن‌هایی که طلای زیادی داشتند سوژه ما بودند آیا پاکسازی کبد در درمان بیماری‌های کبدی مؤثر است؟
سرخط خبرها

آشفتگی سفر‌های هوایی به دلیل ممنوعیت فروش بلیت‌های چارتری است | پرواز‌های مسیر مشهد- تهران به یک سوم رسید

  • کد خبر: ۱۷۸۷۶۶
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
آشفتگی سفر‌های هوایی به دلیل ممنوعیت فروش بلیت‌های چارتری است | پرواز‌های مسیر مشهد- تهران به یک سوم رسید
دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: ممنوعیت فروش بلیت‌های چارتری نه تنها تاثیر مثبتی نداشته، بلکه به دلیل کاهش عرضه در بلیت‌های هواپیما وضعیت سفر‌های هوایی را نیز آشفته‌تر کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، فرهاد دوایی در خصوص سهمیه آژانس‌های مسافرتی در خرید بلیت‌های چارتر اظهار کرد: آژانس‌های مسافرتی به میزان مسافران خود می‌توانند بلیت چارتر خریداری کنند. هرچقدر لیست پرواز باز باشد می‌توانند بلیت چارتر خریداری کنند.

وی ادامه داد: آژانس‌های مسافرتی همانند بلیت‌های قطار محدودیتی در خرید بلیت هواپیما از ایرلاین‌ها ندارند، اما اینگونه نیست که آژانس‌ها بتوانند بیش از نیاز خود یا بدون نام و کدملی بلیت خریداری کنند، در واقع آژانس‌ها فقط می‌توانند برای مسافران حقیقی خود بلیت چارتر خریداری کنند.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی در خصوص تاثیر ممنوعیت فروش بلیت‌های چارتر در بازگشت آرامش به ناوگان هوایی کشور تصریح کرد: ممنوعیت فروش بلیت‌های چارتری در آرامش بازار تاثیری نداشته است، اما باعث شده که آژانس‌های مسافرتی بتوانند بلیت بیشتری به گردشگران بفروشند و از ایرلاین‌ها کمیسیون دریافت کنند، اما در گذشته که بلیت‌های چارتر وجود داشت، سود چندانی عاید آژانس‌های مسافرتی نمی‌شد. در واقع تمام منافع به جیب اشخاصی می‌رفت که می‌توانستند بلیت چارتر تهیه کنند.

دوایی گفت: در گذشته به دلیل اینکه سهمیه ایرلاین‌ها در دست تعداد محدودی چارترکننده اداره می‌شد، آژانس‌ها نمی‌توانستند سهمیه بلیت زیادی از ایرلاین‌ها دریافت کنند، اما در حال حاضر، چون بلیت چارتر وجود ندارد، آژانس‌ها می‌توانند به تعداد مسافران خود از روی سایت ایرلاین‌ها بلیت تهیه کنند.

بازار بلیت‌های چارتر دست عده‌ای محدود و سرمایه‌دار است

وی ادامه داد: در حال حاضر فروش بلیت چارتر ممنوع شده است، اما پیش از این تعداد محدودی از اشخاص که وضعیت مالی خوبی دارند، بلیت چارتر خریداری می‌کردند و سپس آن را به سایت‌های فروش بلیت می‌فروختند. کسانی بوده‌اند که با ایرلاین رابطه داشته و در ازای خرید بلیت چارتر از ایرلاین‌ها برای آن‌ها موتور و یا تجهیزات هواپیما وارد می‌کردند. ۷ تا ۸ سرمایه‌دار بزرگ بودند که می‌توانستند به دلیل ارتباط با ایرلاین‌ها از آن‌ها سهمیه بلیت چارتر بگیرند. در حال حاضر که فروش بلیت چارتر ممنوع شده دیگر قرارداد بلیت چارتر از ایرلاین‌ها با این اشخاص بسته نمی‌شود.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی در خصوص اینکه آیا با ممنوعیت فروش بلیت‌های چارتر وضعیت حمل‌ونقل هوایی کشور بهبود خواهد یافت یا خیر، گفت: تا زمانی که تقاضا با عرضه برابری نکند، وضعیت ناوگان هوایی کشور از این بهتر نخواهد شد. در حال حاضر عرضه و تقاضای بلیت‌های هواپیما همخوانی ندارد. اگر عرضه و تقاضا یکسان شود، قطعا آرامش به سیستم حمل و نقل هوایی کشور باز خواهد گشت.

دوایی خاطرنشان کرد: در واقع زمانی آرامش به سیستم حمل‌ونقل هوایی کشور باز خواهد گشت که تقابل میان ایرلاین‌ها، چارترکننده‌ها و آژانس‌های مسافرتی برداشته شود. در حال حاضر تعداد ناوگان هوایی کشور به شدت محدود است و باید تعداد هواپیما‌ها در کشور افزایش پیدا کند. علاوه بر این باید هواپیما‌های موجود نیز به‌روز شود. کهنگی برخی از هواپیما‌های موجود باعث شده که مجوز پرواز هواپیما‌های ضعیف برخی از ایرلاین‌ها به دلیل گرمای هوا و احتمال ترکیدگی لاستیک از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ عصر لغو شود.

پرواز‌های مسیر مشهد- تهران به یک سوم رسیده است

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر در ناوگان هوایی کمبود داریم و تعداد پرواز‌های کشور بسیار پایین است. مسیر مشهد به تهران و بالعکس باید حداقل روزانه ۳۰ پرواز داشته باشد، در حالیکه در حال حاضر روزانه ۱۰ تا ۱۲ پرواز در این مسیر وجود دارد. هر زمانی که عرضه و تقاضا با یکدیگر برابر شود، آرامش به بازار حمل‌ونقل هوایی باز خواهد گشت، در غیراین صورت روند فعلی ادامه خواهد داشت.

دوایی افزود: ممنوعیت فروش بلیت‌های چارتری نیز نه تنها موثر واقع نشده، بلکه وضعیت فروش بلیت‌های هواپیما را آشفته‌تر کرده است. ممنوعیت فروش بلیت‌های چارتر باعث شده باز هم عرضه بلیت‌های هواپیما کمتر شود. به جای اینکه تقاضا برای بلیت‌های هواپیما را کاهش دهند، اما به دلیل لغو فروش چارتر عرضه را کاهش داده‌اند. ایرلاین‌ها نیز پرواز‌های خود را به مسیر‌های عراق و یا خارجی اختصاص می‌دهند که قیمت بالاتری دارد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->